fbpx

כלכלת ישראל “לא מפקירה פצועים בשטח”

כיצד מדינת ישראל תומכת בעסקים נפגעי טרור.

אם תבקרו באתר האינטרנט עוטף עזה תגלו כלכלה מפוארת. שפע של עסקים קטנים כגדולים. אלפי בעלי עסקים שמבקשים להתפרנס בכבוד.

ואם תתעכבו לרגע לקרוא את ה “אודות” של האתר תמצאו את הסיומת הבאה: “ושהשקט והביטחון ישררו באזורנו ובארצנו”.

העסקים בעוטף עזה  התמודדו בעבר, מתמודדים היום וכנראה ימשיכו להתמודד גם בעתיד עם מצב בטחוני מעורער אשר מקשה מאוד על היציבות בעסקים.

בעלי העסקים סובלים מתקופות ממושכות של איום בטחוני על האזור וההשלכות הנגזרות מכך.

דוגמאות לפגיעה בעסקים הם החקלאים שנפגעים מעפיפוני התבערה אשר שורפים דונמים שלמים של שדות ומטעים והתיירנים שנפגעים ממחסור במבקרים.

כידוע, כל עסק קטן באשר הוא, מתמודד עם אתגרים בדרך להצלחה כלכלית. העסקים הקטנים בעוטף עזה מתמודדים עם אתגר נוסף שמאיים להוביל את העסק שלהם לקריסה כלכלית עם כל רקטה שנופלת או עפיפון תבערה שמאיים להחריב.

ובכל זאת. אנו רואים שתושבי האזור אינם מתייאשים ועסקים חדשים נפתחים, ועסקים ותיקים נלחמים על זכות קיומם והצלחתם.

אז איך הם עושים זאת?

מדינת ישראל מודעת היטב לחשיבות האסטרטגית שיש לפריפריה הדרומית ולכן יש לה אינטרס לתמוך ולעודד את הפיתוח העסקי באזור ולהביא לצמיחה כלכלית וחברתית במטרה לקרב את הפריפריה למרכז.

עוד לפני המענה שהמדינה נותנת לעסקים נפגעי טרור, היא נותנת מענה במגוון דרכים לכל עסק חדש שמבקש להתפתח, כמו למשל תקצוב קרנות סיוע המעניקות הלוואות בתנאים משתלמים לעסקים קטנים, מתן הטבות מס, סיוע בניהול ויעוץ עסקי וכן ניתן לקבל מימון לרכישת ציוד, הון חוזר ואשראי לפיתוח עסקי.

מדינת ישראל העמידה לרשות העסקים בעוטף עזה סניף של “מעוף” אשר מהווה בית לכלל העסקים באזור.

אתר האינטרנט “עוטף עזה” הוקם במטרה לקדם את העסקים באזור. בעלי העסקים השונים משווקים את מוצריהם בחשיפה כלל עולמית, ללא עלות, האתר נבנה על בסיס טכנולוגיה חדשנית, לפרסום וקידום בתי הארחה ומסעדות, עסקים יצרנים קטנים ובינוניים ועוד.

ומה קורה בתקופות קשות ומאתגרות?

מדינת ישראל לא מפקירה את העסקים בעוטף עזה גם בזמנים הקשים ומציעה מגוון דרכים לעזרה ותמיכה במטרה למנוע קריסתם.

המדינה מפעילה תכנית חירום לשם סיוע לעסקים קטנים ובינוניים באזור הדרום. במסגרת התכנית, יכולים בעלי העסקים לקבל הדרכה, הכוונה וסיוע כלכלי, בכדי שיוכלו לשקם את העסק ולחזור לשגרת עבודה יעילה. עסקים שנפגעו מפגיעה ישירה או עקיפה של טיל או פצמ”ר, מקבלים סיוע ופיצויים בכדי לתקן את הנזקים ולשקם את העסק.

מעבר לתכנית הסיוע שמפעילה המדינה, ישנן גם תכניות למתן הלוואות לעסקים הזקוקים לכך, כאשר ההתמקדות היא בעסקים בשדרות וביישובי עוטף עזה, אשר ספגו את מירב האש. ההלוואות לעסקים אלה ניתנות בתנאים מיוחדים, בכדי להקל על בעלי העסקים. מבקשי ההלוואות מתבקשים להציג בטחונות בגובה 10 אחוז מגובה ההלוואה בלבד, בעוד שהמדינה מעמידה ערבות בסך 85% מההלוואה.

משרד הכלכלה והתעשייה יוזם פרויקטים נקודתיים של גיוס המונים וירידים גדולים למכירת מרכולתם של בעלי העסקים. הפרויקטים הללו מפורסמים נמרצות ע”ח המדינה ומזמינים את עם ישראל לבוא, לקנות ולתמוך.

ומה אומרים מנהלי העסקים בעוטף עזה?

“חשוב לנו שתהיה פה פעילות עסקית. אנחנו לא מוותרים כי כלכלה חזקה ויציבה מובילה לחוסן חברתי. אנחנו מקווים שיהיה פה שקט, ושתהיה לנו יציבות מבחינה עסקית”

להגשת מועמדות
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן