fbpx

פיתוח עסקי

פיתוח עסקי הוא מושג רחב המתייחס לאפשרויות רבות לקידום העסק – החל בגיוס לקוחות פוטנציאלים, חדירה לשווקים חדשים, ניצול מקסימלי של משאבי הארגון ועד להשגת יתרון על פני המתחרים. תהליך מוצלח של פיתוח עסקי מושג בעזרת שיתופי פעולה אסטרטגיים, חשיבה על כיוונים וצעדים חדשים באמצעות מחקרי שוק, כניסה לתחומים שונים, מיזוגים, רכישות ועוד.

מה עסק אמור לעשות על מנת לפתח את עצמו?

  1. שיווק יעיל וממוקד.
  2. התנהלות פיננסית נכונה.
  3. היעזרות בשירותי ייעוץ חיצוני על מנת להשיג תוצאות טובות, במהירות ובפחות כסף.
  4. זיהויי הזדמנויות וניצולם.
  5. ניצול אופטימלי של משאבי העסק.
  6. ניהול נכון של כח אדם.

חשוב לזכור, כי פיתוח עסקי הוא תהליך שיטתי ומתמשך שמטרתו גידול, פיתוח והשבחה של העסק, כלומר- הגדלת מחזור ההכנסות והרווחים והרחבת הפעילות העסקית.

השלבים הראשונים בפיתוח עסקי:

  1. הגדרת מטרות ברורות וספציפיות (לאן רוצים לפנות ומה רוצים להשיג).
  2. בחינת קהל היעד אליו פונים.
  3. בניית תכנית עסקית מפורטת.
  4. בחירה באילו ערוצים לפעול וכיצד להוציא לפועל את התכנית.

מעבר למטרות בטווח הקצר, עסק קטן חייב לשים לנגד עיניו גם את התכנון לטווח הארוך החל משנה אחת ועד 5 שנים לפחות. ראייה רחבה זו, תועיל לעסק בקבלת החלטות כיום, שישאו פרי גם בעתיד הרחוק אשר יובילו אותו לצמוח ולהתפתח בצורה נכונה ומיטבית.

אחד היתרונות המשמעותיים בפיתוח עסקי יעיל הוא האפשרות למדוד בכל רגע נתון את ההתקדמות והתוצאות. ברגע שקובעים יעדים ספציפיים ניתן לדעת היכן עומדים בכל שלב. אם במדידת מספר לקוחות חדשים, חשיפה ברשתות החברתיות, הכנסות ורווחים. כך ניתן להבין את התרומה של פיתוח עסקי מוצלח ונכון, וגם לתקן ולעדכן את תכנית הפעילות תוך כדי תנועה להתנהלות מיטבית.

אנחנו “ביוזמות עתיד” כאן על מנת לעזור לך לקבל את הייעוץ הנכון ביותר עבורך ועבור העסק שלך על ידי מומחים בעלי ידע וניסיון במגוון תחומים.

להגשת מועמדות
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן