fbpx

ייעוץ עסקי

בתעשייה המתפתחת, אנו עדים לשינויים טכנולוגיים מהירים, המצאות וחידושים רבים. באופן טבעי, לא ניתן ללמוד ולצבור ניסיון בכל התחומים כל הזמן. כתוצאה מכך, סביר להניח שבעל עסק או יזם יצטרך עזרה והכוונה ע”י ייעוץ עסקי בנושאים כגון: שיווק, כספים, בניית אסטרטגיה, פרסום, ניהול כוח אדם ועוד.

למי מומלץ לקחת ייעוץ עסקי?

לכל בעל עסק המבין כי בתחומים מסויימים העסק עלול להפגע עקב חוסר ידע מקצועי וניסיון מועט. בנוסף, ייעוץ עסקי יכול להוות אלטרנטיבה להעסקת עובד שכיר מקצועי, ובכך לחסוך עלויות לעסק. יועץ עסקי טוב יספק ללקוח כלים ויכולות, יאמן ויקדם אותו, ללא יצירת תלות.

מטרת הייעוץ העסקי היא להסב את תשומת לבו של בעל העסק, לדרך שבה מנוהל המקום, להזדמנויות הקיימות בניהול ולהשלכות עתידיות. בלא מעט מן המקרים, בהסתכלות זו מגלה בעל העסק שהוא לא מכיר לעומק את המערכת אותה הוא מנהל. ייעוץ נכון יתרום לפיתוח עסקים בכל סדר גודל, יגרום להתייעלות בעבודה ואף לשיפור התדמית.

איך לבחור יועץ עסקי לעסק שלך?

חשוב במיוחד היחס הבין-אישי בין היועץ ליזם. המוטיבציה להתמדה בתהליך הייעוץ ומידת הצלחתו יושפעו במידה רבה מטיב הקשר, ועל כן חייבת להיות בין היועץ לבעל העסק אינטראקציה חיובית כבר בשלבי ההיכרות.
ידע וניסיון – בדקו שליועץ יש תואר אקדמי או תעודה רלוונטית (גם יועץ שיווקי חייב להתמקצע, שהרי שיווק כולל בתוכו נושאים רבים). בנוסף, התעניינו בקורות החיים של היועץ ובמידת הניסיון וההצלחות שזקף לזכותו.
זמן – חשוב לוודא שהן ליועץ והן לבעל העסק יש זמן פנוי להשקיע בתהליך. על מנת לנצל היטב את זמן הייעוץ ובכדי שתקבלו תמורה משמעותית לכספכם, מומלץ להקדיש מחשבה מוקדמת לשאלה באילו נקודות בפן העסקי אתם מתקשים במיוחד. יועץ מיומן כמובן, יוכל לעזור לכם לזהות את נקודות החולשה בניהול העסק, ולעזור ביעילות.
האתגרים הניצבים מול בעלי עסקים בתחומים שונים נבדלים זה מזה. לכן, מומלץ לבחור ביועץ שעוסק בתחום פעילות זהה או דומה לזה של היזם / העסק, כך שיכיר את הסביבה העסקית, המתחרים בשוק וכד’.

תהליך הייעוץ נעשה בדרך כלל בשלבים, באמצעות פגישות עבודה בתדירות קבועה. לרוב, בשלב הראשון היועץ בוחן את המצב הקיים בחברה בכל הפרמטרים ומנתח עם בעל העסק את ההצלחות והטעויות עד כה. לאחר מכן, היועץ מתמקד במצב העסק בהווה ומצביע על נקודות שהוא ממליץ לחזק ולשפר. לבסוף מגיע שלב התכנון אל העתיד – בהתאם ליעדים אליהם העסק שואף להגיע. בעל העסק והיועץ בונים יחדיו תכנית עבודה מפורטת שתוביל להשגת המטרות באמצעות כלים ניהוליים, נקודות הסתכלות חדשות על אתגרים קיימים ועוד. על בעל העסק להיות נכון לביצוע וליישום תכנית הפעולה שהגה עימו היועץ ולהשקיע בכך על מנת להגיע לתוצאות מקסימליות.

חשוב לזכור שייעוץ עסקי אינו נועד רק לעסקים חדשים או בתקופות משבר, אלא גם לעסקים ותיקים ומצליחים, שרוצים לשמר את המצב ולשפר אף יותר. ייעוץ הוא דרך מועילה לקבלת ידע נדרש לבעלי עסקים בעולם המודרני.

אנחנו “ביוזמות עתיד” כאן על מנת לעזור לך לקבל את הייעוץ הנכון ביותר עבורך על ידי מומחים בתחומי שיווק, שיווק דיגיטלי, פיננסי, עו״ד ועוד.

להגשת מועמדות
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן