fbpx

שיווק אופליין מול שיווק אונליין

בשוק קיימים ערוצי שיווק רבים ומגוונים, אשר מחולקים ל 2  קבוצות עיקריות:

שיווק אופליין הכולל בתוכו את ערוצי השיווק המסורתיים- טלוויזיה, רדיו, עיתונות, פלייארים, טלמרקטינג, שלטי חוצות, מכתבים, כל חומר מודפס ועוד. שיווק אונליין הכולל בתוכו את כל ערוצי השיווק הנמצאים ברשת: אתרי אינטרנט, דפי נחיתה, רשתות חבריות, גוגל ומנועי חיפוש, ניוזלטרים ומערכות דיוור, בלוגים, אפליקציות ועוד.

ישנם 6 הבדלים עיקריים ומהותיים בין השניים:

  • מחיר-  שיווק בערוצים המסורתיים יקר בהרבה משיווק בדיגיטל, באמצעות 500 ₪ בדיגיטל ניתן להגיע לתפוצה של כ-15 אלף איש לעומת 500 פלאיירים מודפסים. שאר הערוצים יקרים בהרבה, עבור עסק קטן ובינוני תקציבי הפרסום בטלוויזיה, רדיו ולעיתים עיתונות כמעט בלתי מושגים.
  • אופטימיזציה- בכל קמפיין שעולה ברשת יש אפשרות לעשות לו טיוב מהרגע שיצא שקל אחד. באופליין- ברגע שעולה קמפיין ברדיו / טלוויזיה או פלאייר מודפס אין אפשרות לעשות שינוי ולו הקטן ביותר. אפשרויות הטיוב יכולות להיות בתיקון שגיאות, שינוי קהלים, עיצוב שונה וכו.
  • מעקב- יכולת המעקב אחר קהל היעד שצפה בקמפיין באופליין היא כמעט בלתי אפשרית, אדם שצפה במודעה בעיתון אין לנו מושג מה קרה איתו, מה הוא מרגיש ואיזה פעולות הוא ביצע לאחר שראה את המודעה שלנו. מעקב אחר קהל יעד שצפה בקמפיין באונליין הן אינסופיות- ברגע שאדם נכנס לאתר שלנו אנחנו יכולים לבצע רימרקטינג, לדעת האם הוא רכש או עזב מיד את האתר, הגולש יכול להיות מעורב בקמפיין ברשתות החברתיות, אנו יכולים לדעת אם הוא פתח את הניוזלטר שלנו או לא ולאן הוא המשיך משם.
  • אפשרויות חינמיות- באופליין לא קיימות אפשרויות חינמיות מלבד טלמרקטינג שבעל העסק מבצע בעצמו ושיטת השיווק הזו מייצרת אנטגוניזם וכבר לא מקובלת.באונליין לעומת זאת יש המון נכסים דיגיטליים שניתן לייצר לבד וללא עלויות כמו- אתרי אינטרנט, קידום אורגני, ניהול בלוגים, דיוורים, כתיבת תוכן בסושיאל, יצירת חיבורים עם קהל יעד רלוונטי וכו’.
  • קהל יעד ופילוח- באופליין כאשר אישה בת 90 וילדה בת 3 רואות את אותו שלט חוצות רמת הפילוח שלנו היא אפסית, כאשר אנו מציגים מודעה בעיתונות והפנייה היא גם לגברים וגם לנשים גם לעקרות בית וגם לקרייריסטיות אין לנו שום פילוח וקהל היעד לא מדויק. באונליין יכולות הפילוח הן אינסופיות, הורים לילדים בגילאי 0-3, מאורסים טריים, אנשים שמתעניינים בתחום מאוד ספציפי, רק אנשים שכבר רכשו באתר שלנו וכו’.
  • מדידה מדויקת- כאשר אנו מפרסמים בדיגיטל אנו יכולים לחשב את ה ROI שלנו בקלות ולדעת ברגע עבור כל שקל שיצא כמה כסף נכנס ממכירה / ליד / מעורבות. באופליין אין לנו דרך לדעת במדויק שבקמפיין רדיו הגיעו איקס אנשים / מכירות.

לאור זאת, שיווק אונליין עבור עסק קטן ובינוני אשר תקציבי הפרסום שלו מוגבלים מאוד הוא האולטימטיבי.  בהצלחה בבחירת הפלטפורמות ושיטת השיווק.

להגשת מועמדות
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן