fbpx

פערי השכר המגדריים 2018

34% הבדל בשכר החודשי ו 17% הבדל בשכר השעתי בין נשים לגברים לעומת העולם. כך מפרסמת קרן המטבע העולמית.
ועוד נתון מעניין הוא שהפערים רק גדלים כשמדובר במגזרים החלשים יותר:
משכורתה החודשית של אישה חרדית עומדת על 40% משכרו החודשי של גבר חילוני.
משכורתה החודשית של אישה מהמגזר הערבי עומד על 35% משכרו החודשי של גבר חילוני. מדובר בפער של 65%.
מה משמעות הנתונים הללו?
נתחיל בכך שנשים עובדות פחות שעות בחודש וחלק ניכר מהן אוחזות ב”משרת אם”. מה שאומר שהן עובדות במשרה חלקית וזאת על אף התנועה הפמיניסטית שתופסת תאוצה, עדיין הנשים הן המטפלות העיקריות בילדים. מאותה הסיבה 70% בלבד מהנשים בישראל מועסקות, לעומת 80% מהגברים.
הסיבה המרכזית לפערים אלו היא העובדה שבישראל ישנה השקעה נמוכה בטיפול בגיל הרך, אחת הנמוכות בין המדינות המפותחות. עובדה זו מונעת מאחוז גבוה של אימהות לצאת לעבוד במשרות רווחיות ותובעניות יותר.
נשים פונות למספר משלחי יד מרכזיים וביניהם תפקידי הוראה, טיפול ואדמיניסטרציה- אלו הם משלחי יד המאופיינים ברמות שכר נמוכות יותר מרמות השכר המאפיינות את משלחי היד שאליהם פונים הגברים- מקצועות הייטק, הנדסה ותחומים מדעיים, טכנולוגיים או מתמטיים.
אולם גם במקצועות ההייטק קיימים פערים. מחקר של אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר משנת 2017, מצביע על כך שגם במקצועות ההייטק, קיימים פערי שכר בין נשים לגברים, שאף הולכים וגדלים עם הגיל. נשים צעירות סביב גיל 29 במקצועות ההייטק משתכרות בממוצע 7% פחות מגברים בהייטק בגיל דומה, ולקראת גיל 40 הפערים כבר מגיעים ל- 18% לטובת הגברים.
אין לצפות לשוויון בשכר כל עוד הנשים הן מיעוט כה קטן בתפקידי מפתח וניהול. וכל עוד חלק גדול מהנשים לא מועסקות בתחומי המדע והטכנולוגיה, אלא במשרות שבהן השכר מראש נמוך יותר. כל עוד גם במקצועות ההייטק רוב המועסקים הם גברים, גם בתפקידי הניהול, והם אלה שמקבלים לרוב את ההחלטות בנוגע לגובה השכר כנראה שלא יהיה שוויון מגדרי.
אנו ביוזמות עתיד לא מאמינות שיש באמת תקרת זכוכית עבור התקדמותן המקצועית של נשים.
במידה שנשים מסמנות לעצמן את המטרה ורוצות להתקדם, הן יכולות לעשות כל דבר.
נשים אשר שואפות להקים עסק עצמאי ולהגיע להצלחה עסקית, צריכות ראשית, להאמין בעצמן ביכולותיהן וכישוריהן. להאמין במסוגלות שלהן להוביל עסק עצמאי .
השלב השני- הגדרת מטרה. מטרה היא שלב קריטי, בדרך להצלחה עסקית, רעיון עסקי, חייב להיות מלווה בתכנית עבודה מוגדרת כוללת הצבת מטרות ויעדים מוגדרים, תחומים במסגרת זמן. אלו היסודות בהן תצעדי, ותדייקי כל הדרך עד למטרה המבוקשת – הצלחה עסקית.
אנחנו ב”יוזמות עתיד” – כאן בשבילך, להאמין ולדייק יחד , כל הדרך – להצלחה עסקית.

להגשת מועמדות
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן