fbpx

חיפוש מנועי צמיחה לעסק שלך

בתהליך של ייעוץ עסקי אנחנו בדרך כלל בודקים ומנתחים את מצב העסק, היכנסו לקרוא עוד על מנועי צמיחה לעסק
חיפוש מנועי צמיחה לעסק שלך - יוזמות עתיד

בתהליך של ייעוץ עסקי אנו בודקים ומנתחים את מצב העסק: נזילות, מקורות הכנסה עיקריים, הוצאות קבועות ומשתנות, מדדי רווחיות בכדי לאמוד את מצבו הכלכלי של העסק, יציבותו ואפשרויות ההתפתחות שלו.
כמו כן אנו עורכים ניתוח SWOT Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats כדי להבין את מצב העסק ביחס לשוק ולמתחרים. נקודות החוזק והחולשה של העסק, האיומים וההזדמנויות שהעתיד מזמן לנו.
ניתוח זה מאפשר לנו להבין את מצבו הנוכחי של העסק ובנקודה זו עסקים רבים מחפשים אפשרויות צמיחה גידול והתפתחות שיכולים לנבוע מכמה סיבות – רצון להגדיל פעילות ורווחיות, כניסה לתחומים חדשים, כיבוש נתח שוק נוסף ועוד.

כשאנו עומדים בפני חשיבה על כיווני צמיחה לעסק, חשוב שנעלה רעיונות על כיווני ההתפתחות האפשריים:

העמקת שוק

  1. האם אנחנו רוצים להעמיק את מכירותינו בשוק הנוכחי בו אנו פועלים. וזאת אפשר לעשות במספר כיווני פעולה: ניתוח הלקוחות הקיימים, להבין לגבי כל לקוח האם יש פוטנציאל גידול במכירות שלנו אצל אותו לקוח , האם אפשר לגדול על חשבון מתחרים, האם ללקוח יש גידולים במכירות בפרויקטים חדשים לדוגמא שהוא נכנס אליהם שיכולים להשפיע על המכירות שלנו.
  2. האם אנחנו יכולים למכור ביתר עוצמה ללקוחות הקיימים – כלומר האם עלינו לשפר את טקטיקת המכירות שלנו, אנשי המכירות, הקשר הרציף עם הלקוח, בדיקת שביעות רצון של הלקוחות ועוד.

פיתוח מוצרים / פיתוח שוק

  1. ‏האם ברצוננו לפתח מוצרים חדשים ולנצל את הקשרים שלנו עם לקוחותינו ולמכור להם את מוצרינו החדשים. האם יהיה לנו יתרון יחסי במערכת היחסים שלנו עם הלקוחות הקיימים שיאפשר לנו להיכנס עם מוצרים חדשים ללקוחות אילו.
  2. האם עלינו לערוך שיפור במוצרינו הקיימים כדי להוריד את חוסר שביעות הרצון. או האם שיפור במוצר שלנו למעשה יגרום לגידול במכירות כי הוא יענה על יותר צרכים של הלקוחות שלנו ,האם השיפור יוכל להיות מתורגם לכסף. לרווחיות?
  3. האם עלינו להחליף את המוצר הקיים במוצר חדש? האם יש צורך בעדכון גירסה, האם יש צורך בהחלפה לגמרי. לכל אחת מהתשובות לשאלות אילו יש כמובן דרך שונה לפעולה ותרחישים שונים להתפתחות.
  4. האם עלינו להרחיב את קו המוצרים שלנו, להוסיף מוצר משלים, להשלים את המענה השלם ללקוח ע”י הוספת קו מוצרים נוסף? האם יש דרישה בשוק מצד לקוחותינו להרחיב את הפעילות שלנו לתחומים נוספים?

שינוי כיוון

  1. ‏האם אנחנו רוצים להיכנס לשוק חדש לגמרי עם מוצרים חדשים לגמרי. איזה יתרונות שלנו עלינו לנצל בכניסה לשוק החדש?
  2. בחינה של השוק-האם השוק נמצא בצמיחה? מה קצב הצמיחה של השוק הזה? מהם שולי הרווח המקובלים בשוק זה? האם לנו יש יכולת להתמודד בשוק זה? מהם חסמי הכניסה לשוק?

את כל אחד מהרעיונות שאנחנו בוחנים עלינו לבחון ולהבין את כדאיות ההשקעה שלנו וכדאיות הכניסה שלנו לשוק זה.

הצבת קריטריונים לבחינת החלופות

כדאי שנציב לעצמנו קריטריונים לבחינת הכיוונים: שוק צומח, רווחיות בענף, עוצמת התחרות בענף, רמת השירות הנדרשת, החזר השקעה, רווחיות אפשריות מכניסה לפרויקט,יתרון ייחודי שלנו, התאמה לערכי הליבה של העסק שלנו, כדאיות עסקית בעצם כניסה לכיוון מסוים.
אחרי שהערכנו את הרעיונות עלינו לבחור מתוך שלל הרעיונות 2-3 רעיונות שיעלו לבחינה מעמיקה יותר. נסו לבחון באיזו מההצעות הרווח יהיה גדול יותר, באיזה מההצעות התרומה להתפתחות העתידית של העסק תהייה גבוהה יותר וכו’.
לאחר שהחלטתם על כיוון התפתחות אחד עליכם להכין תוכנית פעולה אופרטיבית למימוש כיוון זה.
התוכנית צריכה לכלול היבטים תפעוליים, היבטים שיווקיים, ומכירתיים. צריך לקחת בחשבון שהצוות שלך צריך להירתם למשימה זו ויש להכינו מראש ולהכשירו כראוי.
כמו כן עלינו לבנות תוכנית המתוכננת בקפידה לגבי לוחות זמנים, אחריות לביצוע ויעדים לביצוע.
לא נשכח שעלינו להציב לעצמנו יעדים כמותיים בתחילת הדרך. גם אם הם לא מדויקים הם מהווים עבורנו נקודה להשוואה להתייחסות ולבחינה מתמדת.
כיווני פעולה חדשים לעסק מצריכים השקעה רבה של זמן ניהול ועבודה של הצוות ופעמים גם השקעה כספית גדולה. יועץ עסקי ויועץ שיווקי יכולים לעזור לכם בתהליך ניתוח ובחינה של פרויקט כזה. היועץ העסקי מצטרף לצוות החשיבה שלך , אוסף מידע, חוקר את השוק את הלקוחות, שואל ומעלה שאלות ונקודות למחשבה ומאפשר לך עוד נקודת מבט מקצועית על תוכניותך. 

בנינו במיוחד סדנה ייחודית שכוללת ליווי שיווקי מקצועי ב- 5 מפגשים, אחד על אחד, עם יועץ שיווקי שיקפיץ את העסק שלך קדימה.
בסדנה נעבור יחד על כל מה שצריך כדי לעשות את המעבר החלק ממכירה מסורתית למכירה בדיגיטל
רוצה לדעת עוד? היכנסי לפרטים

סדנאות מיוחדות לחישוב מסלול מחדש לעסק

  1. תכנית RESTART – משפרים את המצב העסקי והכלכלי של העסק

    5 מפגשים עם יועץ עסקי פיננסי, אחד על אחד – כולל אבחון וחשיבה מחודשת להקפיץ את העסק שלך קדימה
    >>לחצו לפרטים נוספים

  2. תכנית JUMP – שכוללת ליווי שיווקי מקצועי ב-5 מפגשים, אחד על אחד, עם יועץ שיווקי שיקפיץ את העסק שלך קדימה.
    בסדנה נעבור יחד על כל מה שצריך כדי לעשות את המעבר החלק ממכירה מסורתית למכירה בדיגיטל
    >>לחצו לפרטים נוספים

חשוב שתדעו שעמותת יוזמות עתיד כאן ובשבילכם לאורך כל הדרך.
בימים מאתגרים אלו הקמנו עבורכם מקום אחד שירכז את כל מה שחשוב לדעת בנושא לעסקים ולעצמאיים

להגשת מועמדות
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן