fbpx

בניית אסטרטגיה שיווקית – או איך תהפכי את כל מה שכבר הספקת ללמוד לעסק של ממש?

ריכזנו עבורך מספר טיפים שיעזרו לך להסתכל על העסק מכיוון קצת שונה
בניית אסטרטגיה שיווקית - יוזמות עתיד

רגע אחרי שסיפרת לכולם מה את עושה וחשפת אותם לעסק החדש שלך ואפילו כמה וכמה סדנאות / הרצאות או מכירת מוצרים כבר מאחוריך, הגעת לרגע שאפשר להתחיל!
להתחיל מה, את שואלת? להתחיל לבנות את אסטרטגיית השיווק שלך, זו שתאפשר לך לבלוט ולדהור קדימה אל עבר ההצלחה העסקית הגדולה שלך.

אם תחפשי את ההגדרה הפשוטה ביותר למונח “אסטרטגיה שיווקית” תמצאי שמדובר בתוכנית שמטרתה לקדם את אותם יעדים שיווקיים שהצבת לעסק שלך. התכנית תכלול בדרך כלל את אותם צעדים ופעולות שעליך לנקוט על מנת להוציא לפועל את תכנית השיווק שלך.

בניית אסטרטגיה שיווקית אינה עניין של מה בכך ולכן בשלב זה אנו תמיד ממליצים להיוועץ עם איש מקצוע שיוכל לעזור ולסייע בבניית התכנית הכה חשובה הזו. יחד עם זאת, נשמח להעניק לך מספר טיפים שיאפשרו לך להביט על העסק שלך מכיוון קצת שונה ממה שאת מכירה בדרך כלל כך שתוכלי לקחת כבר עכשיו את הצעדים הראשונים שלך בבניית האסטרטגיה.

הצבת יעדים שיווקים

הרבה פעמים לא באמת ברור לנו מה אנחנו רוצים להשיג. יש לך מוצר או שירות שחשוב לך שיגיע לכמה שיותר לקוחות רלוונטיים, אך אולי התוצאה עצמה לא תמיד בהירה.
חשבי, מה חשוב לך שיקרה? שאנשים יקראו את הספר שכתבת? שיגיעו אליך לקוחות חדשים? שירשמו לקורס או לסדנה שבנית? שירשמו לרשימת התפוצה שלך? החליטי מהם היעדים השיווקים הקרובים אותם תרצי להגשים והחליטי שהם בראש סדר העדיפויות העסקיות שלך.
כשיש לנו מטרה ברורה – הרבה יותר קל לראות את הדרך, ארוכה ככל שתהיה.

ניתוח עסקי לפי מודל SWOT
(Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats)

SWOT הינו מודל לתכנון אסטרטגיה שיווקית ונוגע בשני מימדים שונים של העסק – המימד הפנימי והמימד החיצוני. הפנימי נוגע בחולשות (Weaknesses) ובחוזקות (Strengths) של העסק והמימד החיצוני נוגע באיומים (Threats) והזדמנויות (Opportunities) שיש לעסק שלך בחוץ. לדוגמה, אם את מעבירה סדנאות אפייה שנותנות מענה לילדים עם בעיות קשב וריכוז – זו לגמרי חוזקה שאין לכל אחת שעוסקת באפייה. לעומת זאת, אם את מתמחה באפייה לילדים בגילאים 6-8 ובאיזור מגורייך אין משפחות עם ילדים בגילאים הללו, זו עלולה להוות חולשה עסקית. מה לגבי המימד החיצוני, את שואלת? ובכן, אם את מעבירה שעות סיפור ונפתחה ספריה מול ביתך, זו הזדמנות נהדרת עבורך לקבוע פגישה ולעניין אותם בכישורייך. לעומת זאת, אם את ישנה ספריה שבה את כבר מעבירה שעות סיפור והיא עומדת לקראת סגירה או צמצום – זה עלול להוות איום על העסק. אך אל דאגה, זה אמנם נשמע מלחיץ – אך כלל לא. ככל שתפרקי את המודל ותתאימי אותו למצב העסקי שלך, כך התכנית השיווקית שלך לגבי מוצר ו/או שירות איתו תרצי לצאת – תהא פשוטה וברורה יותר.

בחירת הפלטפורמה הנכונה להעברת המסרים השיווקיים של העסק

חשבי עם עצמך איזו פלטפורמה שיווקית תוכל לסייע בהשגת היעדים השיווקיים שהצבת.
לדוגמה, אם את בעלת עסק לקדרות וחברה בקבוצת פייסבוק שנוגעת בתחום הזה, יתכן מאד כי הפלטפורמה הראשונית לפרסום העסק שלך היא אותה קבוצת פייסבוק שבה את חברה. כמובן, ככל שתהיי פעילה בקבוצה ויכירו אותך ואת הערך שאת נותנת – הפרסום שלך יהיה אותנטי ומוכר יותר.
דוגמה נוספת היא לעסק שעוסק בעיצוב – סדנאות יצירה או אפילו בניית ציפורניים ואיפור. במקצועות כאלה התמונות הן אלה שמוכרות ולכן כדאי להשתמש בפלטפורמה שנותנת ביטוי לויזואליות – כמו אינסטגרם, פינטרסט וכדומה.

חשוב שתדעו שעמותת יוזמות עתיד כאן ובשבילכם לאורך כל הדרך.

להגשת מועמדות
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן