fbpx

שיווק ופרסום העסק – או איך תספרי לכולם מה את באמת עושה?

אז אחרי שקיבלת את ההחלטה, טיפלת בכל הנושא הבירוקרטי ואפילו בחרת שם לעסק שלך – את ניצבת מול הצעד הבא, שיווק העסק.
שיווק ופרסום העסק – או איך תספרי לכולם מה את באמת עושה? יוזמות עתיד

אז אחרי שקיבלת את ההחלטה, טיפלת בכל הנושא הבירוקרטי ואפילו בחרת שם לעסק שלך – את ניצבת מול הצעד הבא, שיווק העסק.

לרבים מאיתנו המילה “שיווק” עלולה לגרום לנו לנוע באי נוחות על הכיסא, ולא חסרות סיבות. שיווק העסק יכול להראות כמשהו גדול ובלתי אפשרי, אך למעשה מדובר בתהליך פשוט שאת עוברת מידי יום מבלי לשים לב; משום שבסופו של דבר ככל שתספרי אודות המוצר ו/או השירות שלך, תארזי אותו באריזה שיווקית מעניינת ותצליחי לענות על הצרכים והרצונות של הלקוחות שלך באמצעות העסק שלך – את למעשה מקדמת את תהליך המכירה מבלי להרגיש שאת סמנכ”לית שיווק ומכירות.

אם כך, כל מה שאת צריכה לעשות כדי לקדם את המכירות בעסק זה לשווק אותו בצורה פשוטה, אותנטית ונעימה – כזו שתגרום ללקוחות פוטנציאלים להבין שיש לך את התשובה לשאלות שלהם. אז איך עושים את זה? קבלי מספר טיפים שימושיים שיעזרו לך לספר לעולם מה את עושה באמת, ולמה שווה לרכוש את שירותייך.

ספרי למשפחה המורחבת ולחברים הקרובים אודות העסק החדש אחת הדרכים הטובות ביותר לשיווק אפקטיבי היא מפה לאוזן, ממש כמו פעם. דאגי שכל מי שמספיק קרוב אליך ידע שפתחת עסק, והכי חשוב – שידע לספר אודות המוצרים ו/השירותים אותם את מוכרת באמצעות העסק שלך. אם את בעלת עסק לסדנאות אפיה, מומלץ לערוך סדנאות ראשונות למשפחה וחברים – אלו יעניקו לך תמונות מרהיבות שאותם תוכלי לפרסם ולשווק וכמובן שהמלצות אשר אותם תוכלי לפרסם בהמשך. אם את מנחת סדנאות כתיבה צרי קשר עם הספריה או בית הספר הקרובים למקום מגורייך וספרי להם אודותייך, הציעי להם לקיים הרצאת מבוא, כזו שתחשוף את כישורייך ותאפשר לך לספר על החלום הגדול אותו את חיה.

אחד פלוס אחד שווה הרבה יותר משניים עם כניסתך לעולם “העצמאים”, לבטח תחשפי לקבוצות נטוורקינג כאלה ואחרות, קבוצות עבודה ושיתופי פעולה עסקיים. לא כולם יהיו רלוונטיים לתחום העיסוק שלך, אך מומלץ לבחון מה כן – כי ברגע שתמצאי את שיתוף הפעולה העסקי הנכון עבורך, את ללא ספק תוכלי להרוויח מזה ובענק. שיתופי פעולה זו דרך נהדרת לשווק עצמך בתחילת הדרך, ולכן מומלץ למצוא קולגות משלימים שיאפשרו לך לבלוט אל מול אוכלוסיה שלא הכרת קודם. לדוגמה, אם את מאפרת ומעצבת שיער, שווה לך לפנות לבוטיקים של שמלות כלה ולהעניק 10% הנחה למי שיגיע דרכם אליך. אם את סטייליסטית, הציעי לחנויות יד שניה לקיים ליוויים אישיים בהנחה ייחודית בבוטיק עצמו וכן הלאה.

דף פייסבוק או אינסטגרם פעיל בטח שמעת על חשיבות קיום העסק ברשת החברתית ואכן ניתנת לך האפשרות לשווק ולפרסם את עצמך, כך שתצליחי להגיע לקהל יעד רלוונטי באמצעות פרסום פוסטים, תמונות או סרטונים מתוך העסק. שימי לב כי אם את מציעה מוצרים ופחות שירותים, מומלץ לפרסם בצורה ויזואלית כי מה לעשות – העין קונה, ואילו אם את מספקת שירותים ופחות מוצרים פיזיים, מומלץ שתכתבי עליהם, תספרי אודותיהם ותשתפי את הגיגייך העסקיים בדף העסקי או הקבוצה שתוכלי לפתוח, וכך למעשה תצליחי לספר אודות העסק לאנשים שלא היית פוגשת לולא הרשת. וזכרי, שיווק נכון וכנה מקדם את הליך המכירה, כך שכל מה שנותר לך הוא ליהנות מהדרך כדי לקבל את התוצאה הרצויה – הצלחה עסקית.





להגשת מועמדות
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן