fbpx

פתחנו עסק חדש – איפה הלקוחות שלנו?

כבעלי עסקים, הסיפור הבא בוודאי יהיה לכם מוכר – "פתחנו את דלתות העסק, הכל נראה יפה, מעוצב, חדש, מזמין ונראה שהכל מוכן. הזמנו חברים ומכרים ואפילו חילקנו פליירים בסביבה... אבל... איפה הלקוחות שלנו?

כבעלי עסקים, הסיפור הבא בוודאי יהיה לכם מוכר – “פתחנו את דלתות העסק, הכל נראה יפה, מעוצב, חדש, מזמין ונראה שהכל מוכן. הזמנו חברים ומכרים ואפילו חילקנו פליירים בסביבה… אבל… איפה הלקוחות שלנו? עבדנו כל כך קשה והכל נראה כל כך יפה, אתם רק צריכים לבוא ולהציץ…”

פתיחת הדלתות של העסק שלנו הוא שלב התחלתי בתהליך ניהול, פיתוח ושיווק העסק. התהליך המקדים של הקמת העסק היה מעניין ומרתק, ועכשיו הגיע השלב בו צריך
להציג תוצאות. לפעמים, אנו בטוחים כי הלקוחות שלנו יגיעו בהמוניהם כבר מהיום הראשון, אבל זה בדרך כלל לא קורה.

זה זמן טוב לקחת את ימי החסד המגיעים לכם ולהתמקד בבניית העסק.
בתהליך ייעוץ שיווקי, וליווי עסקי אנו עובדים במקביל במספר כיוונים על מנת לשווק נכון את העסק, לקדם ולפתח אותו.

עשייה וחשיבה – החוצה ופנימה

חשוב לחלק את העשייה והחשיבה שלנו לשני מוקדי עניין: החוצה ופנימה.

המאמצים החוצה מתמקדים ברצון שלנו והצורך של העסק לחשיפה, להגדלת המודעות ולהגיע למעשה לכמה שיותר לקוחות פוטנציאלים לעסק. המאמצים פנימה מתמקדים
בתשומת הלב שאנו מקדישים ללקוחות שמגיעים אלינו – איך להגדיל את סל הקנייה שלהם, איך לגרום להם לחזור בשנית, האם אנחנו מציעים להם מוצרים ושירותים אטרקטיביים וייחודיים וכן הלאה.

ניהול עסקי שוטף

אל לנו לשכוח את הניהול השוטף של העסק מבחינה כלכלית ומבחינה ניהולית – צוות עובדים, חלוקת תפקידים ועוד.

צועדים קדימה תוך תכנון ותשומת לב

הצעדים שעלינו לעשות במקביל הם רבים ולכן יהיה נכון לתכנן צעד צעד בקפידה תוך הסתכלות קדימה על עתיד העסק ועל סדר העדיפויות הנכון.

פעילות שיווקית עם הפנים החוצה

חשיפה: חשיפה של העסק שלנו לקהל צרכנים פוטנציאלי מחייב אותנו לאבחן ולפלח באופן מדויק את קהל הלקוחות שלנו, העדפותיהם, הצרכים שלהם, מה הרגלי הקנייה שלהם, מה הם מחפשים, מה אנחנו מציעים שאין לאחרים ועוד.

פעילות שיווקית: הפעילות השיווקית לחשיפת העסק יכולה להיעשות במספר כיווני פעולה – אירוע השקה של העסק שלכבודו אנחנו נחלק הזמנות אישיות לבתים של הלקוחות בסביבת העסק שלנו. עלינו לזכור כי אירוע השקה כשלעצמו הוא מעניין ומושך קהל, אבל לא תמיד מספיק. חשוב לנו לזכור שאנחנו צריכים לחשוב על אמצעי אשר יגרום לנו להניע את הצרכנים שלנו לפעולה. חשבו מה יגרום להם לקום מהכורסא בסלון ולהגיע לפתיחת העסק שלנו.

הלקוח צריך לשמוע עלינו במספר מקומות: בבית בהזמנה אישית, מודעה בעיתון מקצועי, עיתון מקומי ועוד. כלומר, במקומות שאנו בוחנים ומבינים שהם פונים לקהל הלקוחות הפוטנציאלים שלנו.

הלקוח צריך לראות אותנו: דאגו שיראו אתכם בשילוט נכון, שילוט הכוונה והגדרה נכונה של שם העסק ופעילותו.

שתפו פעולה עם עסקים אחרים: חשבו על שיתופי פעולה אפשריים עם עסקים קיימים באזור. עסקים שיכולים להביא אלינו קהל לקוחות, כמו חברות וארגונים באזור שאתם יכול להציע להם שירות טוב והטבות עד בית הלקוח.

בדקו האם נכון לעסק להשתתף באירועים אזוריים או מקומיים הקשורים לתחום העסק. בדרך כלל באירועים מעין אילו מבצעים עבורכם את השיווק ולכם נשאר רק להציג את עצמכם כראוי.

חשיפה באינטרנט: חשוב איפה, ואיך נכון לעסק להופיע? שימוש ברשתות חברתיות, אתר אינטרנט, קניית מוצרים דרך האינטרנט של מוצרי העסק. זהו עולם ומלואו ולכן מומלץ ללמוד כמה שיותר ולדעת באיזו פלטפורמה או פלטפורמות כדי לנו להשתמש.

פעילות שיווקית עם הפנים פנימה

פעילות זו באה לבדוק, לחשוב ולהתמקד במאמצים שלכם בתוך העסק. איך העסק צריך להראות, כיצד להפוך אותו למזמין ושאנשים ירצו להיכנס אליו. כמו כן, איך נכון להציג את המוצרים על המדפים, אילו מוצרים חשוב שיהיו בכלל ואילו מוצרים צריך להציג בקדמה.

עליכם לשים לב לנוחות הגישה בתוך העסק, האסתטיקה, מה העיצוב של העסק משדר ללקוח.

מוצרים ייחודיים או מגוונים: חשבו האם נכון שתהיו עסק למוצרים ייחודיים בלבד או שעליכם להגדיל את סל המוצרים הקיימים כדי להפוך ולהיות one stop shop  עבור לקוחותיך. כך שהם מגיעים אליכם הם ימצאו את כל מבוקשם בתחום.

איך תהפוך לקוח מזדמן ללקוח נאמן: חשבו על האפשרות להקים מועדון לקוחות, לקבל פרטים על הלקוחות שמגיעים אלכם לעסק. נסו להכיר אותם לעומק, להבין מה הם באמת מחפשים ומה הם מצאו אצלכם שלא קיים אצל אחרים. חשבו איך תגרמו להם להגיע שוב.

דע את מתחריך: השתדלו להיות מעודכנים במה שקורה אצל המתחרים שלכם ומה קורה בשוק בכלל. יהיו ערניים לטרנדים ומגמות חדשות אשר יכולים להוות עבורכם כלי למינוף העסק שלכם.

תהליך של ייעוץ שיווקי יכול  לעזור לך כבעל עסק להוביל את התהליכים בצורה המותאמת לך ולאופי העסק שלך. יועץ שיווקי מהווה חלק מהצוות שלך. יחד תוכלו לבנות תוכנית עבודה, ליישם אותה ולבדוק את הצלחתה.

להגשת מועמדות
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן