fbpx

ההחלטה הגדולה – להישאר שכירה, או לצאת לעצמאות?

כבעלי עסקים, הסיפור הבא בוודאי יהיה לכם מוכר – "פתחנו את דלתות העסק, הכל נראה יפה, מעוצב, חדש, מזמין ונראה שהכל מוכן. הזמנו חברים ומכרים ואפילו חילקנו פליירים בסביבה... אבל... איפה הלקוחות שלנו? עבדנו כל כך קשה והכל נראה כל כך יפה, אתם רק צריכים לבוא ולהציץ..."

השאלה הזו עולה לא פעם במחשבותיה של אישה שהיא יזמת בנשמתה. כזו שיש לה תחביב, כשרון או מקצוע שהיא יכולה לעשות ממנו כסף אמיתי, אישה שרואה את עצמה כבעלת עסק אך לא יודעת איך להתחיל ומה לעשות, אישה שמודעת ליכולת שלה ובעלת מוטיבציה ענקית לצאת לעצמאות. יחד עם זאת, ועם כל הכבוד למוטיבציה והנחישות הגבוהה, יציאה לעצמאות היא לא ענין של מה בכך. למעשה, זו החלטה גדולה שדורשת מאיתנו שקלול של כל הגורמים. אז בזמן שאת ניצבת מול ההחלטה הגדולה, הרשי לנו לספר לך איך זה באמת הולך להיות, מה כדאי לקחת בחשבון וממה אסור לך לפחד.
מוכנה?

בהתחלה, את תעבדי קצת יותר ותרוויחי קצת פחות וזה בסדר, כי כל דבר, בראשית דרכו, דורש את מלוא תשומת הלב והזמן. כמו תינוק קטן שזה הרגע נולד – כך גם העסק שלך. ההתחלה קשה אך זכרי שכל הצלחה קטנה היא כמו חיוך ראשון של הרך שנולד, ויהיו לך עוד הרבה כאלה. הדבר החשוב ביותר שעליך לעשות בתקופה הראשונה ליציאה לעצמאות היא לחלוק את הרגעים הללו עם מישהו נוסף, לקחת ליווי צמוד, לבנות תכנית עסקית, להיוועץ ביועצים שיווקים – כל דבר שיעזור לך לרקום את החלום הקטן למציאות של ממש.

מעובדת עם תפקיד מוגדר, תהפכי להיות המנכ”לית, מנהלת הכספים, סמנכ”לית השיווקית והמכירות ואפילו נציגת השירות של העסק שלך כי אף אחד לא באמת מספר לך שבין לילה את מוסמכת להיות הכל, ועל אף העובדה שזה אולי יכול להרתיע או לגרום לך לקחת צעד אחורה – זכרי, שכל עוד זה שלך – הרי שתרצי להיות בקדמת הבמה בכל מה שקשור לעסק שלך. יחד עם זאת, אנו ממליצים לקרוא על ייעול זמן ושיפור תהליכים כך שכל אלה יאפשרו לך לנהל את העסק בראש שקט ועדין להשאיר מספיק זמן לפיתוח העסקי שלו. נכון, הרבה מאד תפקידי מפתח יונחו על כתפייך, אך כל עוד התשוקה תמשיך לבעור בתוכך – את תצלחי את הכל בכבוד ובגדול.

תשכחי ממשכורת קבועה, מעכשיו תצטרכי לעבוד קשה בשביל להרוויח, אבל היי! שזה יהיה הדבר האחרון שיפחיד אותך. זכרי, שכל מקום שמונע מתשוקה – הוא מקום שיכול להצמיח אותך, מקום שממנו את רק יכולה לגדול. אז נכון, חשבון הבנק שלך לא יראה את אותה משכורת קבועה מידי חודש, הוא בהחלט יוכל לראות משכורת גבוהה יותר! אם את מוכנה לקחת את החלום צעד אחד קדימה, אם את בטוחה ביכולות שלך, אם יש לך את המוטיבציה והתשוקה בוערת בך – לכי על זה. רק בבקשה, אל תעשי את זה לבד. אנחנו פה, לרשותך.

טיפ קטן ואחרון – ניתן להתחיל את היציאה לעצמאות לצד עבודה חלקית, כזו שמבטיחה לך משכורת קבועה ועדין מאפשרת מרווח נשימה לקידום פתיחת העסק. היציבות הכלכלית בתחילת הדרך תאפשר לך להגדיל ולפתח את העסק בקצב ובדרך שלך.

להגשת מועמדות
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן