fbpx

הגדרת העסק – או מה המתנה שיש לי להציע לעולם?

אחד האתגרים שיש לבעלי עסקים בראשית דרכם הוא להגדיר את העסק שלהם. כלומר, את המתנה איתה הם באו לעולם. היכנסו להמשך קריאה
הגדרת העסק – או מה המתנה שיש לי להציע לעולם? יוזמות עתיד

אחד האתגרים שיש לבעלי עסקים בראשית דרכם הוא להגדיר את העסק שלהם. כלומר, את המתנה איתה הם באו לעולם.

יתכן שזה תפס גם אותך – את יודעת מה יש לך לתת, ברור לך במה את טובה, את גם אולי יודעת בכמה תתמחרי את המוצר או השירות שיש לך להציע – אך בסופו של דבר, לא תמיד ברור לך איך לארוז אותו, איך לקרוא לו או אפילו, איך להגדיר את הדבר הגדול הזה שיש לך להעניק.

תני לנו להרגיע אותך, זה לוקח זמן, דיוק והמון עבודה כך שזה בסדר גמור שעדין לא ברור לך מי את ומה העסק שלך נותן. שנית, הרבה פעמים מומלץ להיוועץ עם יועצים שיווקים או עסקיים, להם יש את הכלים לאפיין את העסק שלך, אותך ואת החיבור בניהם. אצלנו, אגב – תוכלי לקבל את המעטפת כולה ללא עלות.

ובכל זאת – את בטח שואלת את עצמך, איך אוכל לצעוק לעולם את קיומי, אם אינני יודעת מה עומד מאחוריו? או בנימה קצת יותר פרקטית – קבלי מאיתנו מספר טיפים שיאפשרו לך לדייק את העסק שלך, או יותר נכון – את המתנה שבה התברכת ואיתה הגעת לעולם.

איך חייו של הלקוח/ה שיפגשו בך, ישתנו? נכון, זה אולי נשמע בומבסטי אבל תתפלאי לגלות עד כמה לדברים הקטנים שמקיפים אותנו, בחיי היום יום, יש משמעות והשפעה על רמת החיים שלנו. חשבי על המטען הנייד שהוא חלק בלתי נפרד מרבים מאיתנו – מדובר בקופסת מתכת, לכאורה פשוטה, ששומרת עלינו “בחיים”, או יותר נכון – מחוברים. כמה ערך יש לדבר הקטן הזה, למתנה הנהדרת הזו שצמחה מסטארט-אפ שביקש להפוך את החיים שלנו לפשוטים יותר. אז איך המוצר/השירות שלך יוכלו להשפיע על החיים של מי שירכוש אותם?

תני ללקוחות שלך לאפיין את העסק שלך לא פעם הלקוחות שלנו יודעים טוב יותר מאיתנו מה יש לנו לתת, וכמה זה שווה. את אולי קוראת לעצמך סטייליסטית, אבל בשבילה את “מכניסה אור לארון הבגדים”, אולי נדמה לך שאת רק מעצבת גבות, אבל עבורה את המפתח להיותה אישה יפה יותר. את לא מורה פרטית, את מעצבת את העתיד של מי שעובר דרך, ואת בטח לא רק אופה עוגות, אלא ממתיקה את חייהם של אלה שפחות נמשכים למיקסר. זה לא באמת משנה מה את עושה – משנה מה הרושם שאת משאירה על לקוחותייך, ולכן הם אלה שידעו במדויק לאפיין את המתנה הענקית שאת מעניקה להם כל פעם מחדש. הקשיבי להם, לא תאמיני כמה תוכלי ללמוד מזה.

זכרי שבסופו של דבר את מוכרת חוויה ולכן אחרי שהגדרת מה המוצר או השירות אותם יש לך להציע, הקדישי מחשבה רבה ל – איך. איך הלקוח חווה את זה מעייניו שלו, איך את מצליחה לתאר זאת, איך כל החוויה הזו נתפסת בעיני אלה שבחרו לרכוש ממך את מתנתך. נסי לחשוב על העסק שלך וכיצד היית יכולה לתאר את ה”איך”, ופחות את ה”מה”. לדוגמה, אם את מורה ליוגה אז השתדלי שלא לתאר את שירותייך כ”שיעור יוגה” אלא כ”חיבור בין הנפש לגוף”. זכרי שה”מה” בדרך כלל ברור, ואילו “האיך” מאפשר לך לבלוט מעל כולם ולסווג את המתנה הגדולה איתה באת לעולם כשימושית וייחודית.



להגשת מועמדות
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן