fbpx

צעדים ראשונים לפתיחת עסק

בשעה טובה ומוצלחת על בחירתך לחיות את החלום של עצמך! ריכזנו עבורך את הצעדים ראשונים לפתיחת עסק וכל מה שחשוב לדעת

בשעה טובה ומוצלחת על בחירתך לחיות את החלום של עצמך!

ועכשיו אחרי שבוודאי כבר הרמת כוס לחיים עם האנשים החשובים ביותר בחייך והבנת שאת נכנסת ל”מגרש של הגדולים”, זה הזמן לעשות את זה נכון. 

הכי חשוב שתדעו שאתם לא חייבים לעבור את הדרך הזו לבד, אנו מציעים תכנית ליווי עסקית ללא עלות הכוללת קורס יזמות עסקית, ליווי של מנטור ומגוון הכשרות מקצועיות ללא עלות. 
לחצו עכשיו על הכפתור להגשת מועמדות לתכנית, השקיעו דקה במילוי השאלון, הזכאים יקבלו את תכנית הליווי המלאה בחינם!

ישנם מספר שלבים הכרחיים לפתיחת עסק מול הרשויות:

1. פתיחת תיק במע”מ – פתיחת תיק במע”מ הינו השלב הראשוני והוא אינו מסובך כלל. עליך להגיע למשרד מע”מ הקרוב לבית העסק שלך על מנת שהפעילות שלך תירשם. הקפידי לעשות זאת בסמוך לתחילת הפעילות
של העסק. המסמכים בהם עליך להצטייד עם תעודת זהות, צילום של חוזה שכירות של מקום הפעילות של העסק, אם זה מהבית- חוזה שכירות של הבית (במידה ויש) ואישור ניהול חשבון בנק. בתום הרישום תקבלי תעודת עוסק פטור לעסק שלך, והתעודה המקורית תישלח אליך בדואר.

2. פתיחת תיק במס הכנסה – מיד עם פתיחת תיק במע”מ עליך לפנות למס הכנסה. שימי לב, אין לבצע שום פעילות עסקית טרם הצעד החשוב הזה. במס הכנסה יבקשו ממך למלא טופס פשוט וישלחו אותך לדרכך. כמובן שגם במשרד הזה את חייבת להציג תעודת זהות.

3. פתיחת תיק בביטוח לאומי – עליך למלא טופס פתיחת תיק בביטוח לאומי עם תחילת הפעילות העסקית. שימי לב כי כעוסקת פטורה, יהיה עלייך להגיש שני דוחות שנתיים:
דוח הצהרת עוסק פטור למע”מ – אותו יש להגיש עד ה31/1 ובו מצהירים על מחזור העסקאות של העסק. כלומר, סיכום הקבלות
דוח שנתי למס הכנסה – אותו יש להגיש עד ה-31/4 ובו מצהירים על רווח והפסד. כלומר, על הכנסות וגם על הוצאות.

אז מה חשוב לך לדעת?
פתיחת התיקים הינה בחינם!

כאישה עצמאית בעלת עסק, את תהפכי בין לילה למיני מנהלת חשבונות, אולם על אף העובדה שאת זו שתנהלי את התקבולים וההוצאות, אנו ממליצים להיוועץ עם רואה חשבון בנוגע לדרישות ניהול הספרים החלות עליך שכן אלו שונות מעסק לעסק.

התקרה למחזור של עוסק פטור נכון לשנת 2020 הינה 100,491 ₪. במידה ויתברר בעת הדיווח השנתי כי ההכנסות לעסק היו גבוהות יותר, יהיה עליך לשנות את הסטאטוס לעוסק מורשה. שימי לב כי יתכן ותחום העיסוק שלך חייב להיפתח כעוסק מורשה ולא פטור, מדובר בדרך כלל במקצועות חופשיים. בלחיצה פה תעברי לסעיף 13 לתקנות מס ערך מוסף, שם תוכלי למצוא את רשימת המקצועות המחייבים פתיחת עוסק מורשה.

את הדוחות השנתיים ניתן להגיש עצמאית לרשויות. עם זאת, רצוי להיעזר ביועץ מס או רואה חשבון, שכן טעות במילוי הדוח תגרור חיוב במס פיגורים.

להגשת מועמדות
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן