fbpx

ייעוץ דיגיטלי לעסקים

בפני יזמים ובעלי עסקים בתחום האינטרנט עומדים אתגרים לא פשוטים. ניהול עסק כלכלי, ביצוע פעילות שיווקית לקידום העסק, גיוס לקוחות, חשיפה גבוהה ברשת ומחוצה לה וכמו כן ההתמודדות עם העובדה כי פעילות העסק מתנהלת בדרך כלל בבית מול המחשב עובדה המקשה לא פעם על בעל העסק להפוך את עיסוקו לעסק כלכלי אמיתי.

יעוץ עסקי לבעלי העסקים בתחום האינטרנט מתמקד במספר תחומים עיקריים:

מהות העסק

ראשית עלינו להבין את מהות העסק, על מה מבוססים מקורות ההכנסה של העסק, מהם המוצרים שהעסק מוכר (שירותים בדרך כלל, למשל מעצבת גרפית), עלינו להבין מהם מקורות ההכנסה העיקריים כיום ומהם המוצרים הנוספים שיכולים להוות מקור הכנסה לעסק: עיצוב אתרים, עיצוב עלונים, מיתוג, לוגו, מגזינים וכו’. בתהליך הייעוץ העסקי נוכל לבדוק מכל מוצר מהי ההכנסה החודשית הממוצעת, האם מדובר במוצרים עונתיים.

הוצאות העסק

כמו כן בתהליך הייעוץ העסקי נבדק גם החלק של ההוצאות של העסק. בדרך כלל המשאב העקרי הוא הזמן של בעל העסק ויש לחשב אותו , ולקחת אותו בחשבון בתוך התמחור של המוצרים ובהגשת הצעות מחיר. מפגשים רבים עם יזמים לימדו אותנו כי בכל הקשור לזמן העבודה שלנו אנחנו מעניקים הנחות, לא פעם הנחות גדולות מאד עובדה שבסופו של דבר מובילה לתסכול של בעל העסק.

על בסיס נתונים אילו ואחרים כמו הבנת השוק, המתחרים, התחרות בענף ועוד נוכל לבנות תוכנית כלכלית לעסק שתתבסס על הפעילות של העסק כיום בשילוב התוכנית העתידיות, המטרות והיעדים של בעל העסק או היזם.

קידום אתר

בתהליך ייעוץ עסקי לעסקים העוסקים בתחום האינטרנט יש חשיבות גדולה בהבנה ועבודה אינטנסיבית של קידום האתר שלך שהוא למעשה הפנים של העסק שלך ברשת. בתהליך מעמיק של זיהוי והבנת קהלי המטרה שלך כיזם או כבעל עסק בתהליך הייעוץ אנו בונים תוכנית פעולה שיווקית המכוונת לרשת כשהמטרה להגיע אל קהל היעד שלך. להבין איפה למעשה נמצא קהל היעד שלך ברשת ולכוון את הפעילות שלך אליו. אם נחזור למעצבת הגרפית חשוב שנבין האם קהל המטרה שלה הן חברות או אירגונים או לחילופין פעילות מול לקוחות פרטיים. הפעילות ברשת תהייה שונה לחלוטין.

פעילות שיווקית באופ-ליין

חשוב לציין כי בייעוץ עסקי לעסקים בתחום האינטרנט הפעילות אינה נעשית אך ורק ברשת יש פעילויות נוספות שחשוב שבעל עסק מסוג זה יבין כי עליו לקדם במקביל לצורך צמיחה של העסק שלו. למשל השתתפות במעגלים עסקיים, ייזום של פגישות מכירה עם קהלי היעד הפוטנציאלים, שימוש בקשרים אישיים לצורך הגעה לקהלי המטרה, שימוש בשיתופי פעולה עם בעלי עסקים אחרים שאינם מתחרים על אותם מוצרים אבל מעוניינים להגיע לקהלי יעד דומים לשלך. שוב נחזור למעצבת הגרפית, אם קהל המטרה שלה הוא ארגונים וחברות , יתכן ועליה לחבור לחברות ייעוץ שעובדות עם ארגונים ולקיים איתם שיתוף פעולה: שכל עבודה המגיעה מהחברה מועברת אליה לעבודה הגרפית, ניתן ליצור קשר עם משרדי פרסום קטנים או גדולים, שיתוף פעולה עם בתי דפוס גדולים, עיצוב גימיק מיוחד לחברות למטרות מיוחדות כמו מתנות לקראת חגים וכו’ והפצה בתוך החברה ועוד.

ניהול זמן

חשוב לא לשכוח שבתהליך הייעוץ העסקי מוקצה גם זמן לניהול העסק בבית- ניהול הזמן, סידור פינת העבודה כמקום עבודה רשמי, נהלי מענה לטלפונים, הקצאת שעות עבודה ברורות, הקפדה על יציאה לפגישות גם מחוץ לבית וכו’. חלק זה הינו חשוב ולפעמים קריטי לקידום והצלחת העסק. כמו כן בפרק זה ניתנים לבעל העסק הכלים המתאימים לו לניהול פיננסי, ניהול משימות מעקבים וכו’.

לסיכום

יעוץ עסקי לעסקים העוסקים בתחום הרשת מאתגר ומרתק. העוסקים ברשת עומדים בפני מתחרים רבים, תחום עיסוק עם סף כניסה מאד נמוך המאפשר לכל אחד כמעט להכנס לשוק ולהצהיר על עצמו כמקדם אתרים, בונה אתרים וכו’. כיום ברשת קיימות אלטרנטיבות קלות ונגישות ללמידת תחומים רבים לרבות תחום זה. עובדה המוזילה לא פעם את התדמית הנתפסת של בעלי המקצוע בתחום זה. ולכן העבודה על הייחודיות של העסק, על זיהוי קהלי המטרה הפוטנציאלים המאפשרים לעסק להתמודד ב”אוקיינוס כחול” מקום בו הוא ימצא יתרון יחסי אל מול מתחריו הרבים הנה חשובה ומרכזית בתהליך הייעוץ העסקי.

להגשת מועמדות
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן